Ustawienia Canon Canoscan Lide 200 to proces umożliwiający skanowanie dokumentów i obrazów za pomocą skanera Canoscan Lide 200. Aby skorzystać z funkcji skanowania, użytkownicy muszą zainstalować oprogramowanie Canoscan Lide 200 i uruchomić go na swoim komputerze. Następnie należy podłączyć skaner do komputera i wykonać proces skanowania. Zalecane jest również ustawienie opcji skanowania, aby uzyskać najlepsze wyniki skanowania. Ustawienia te obejmują wybór trybu skanowania, rozmiaru pliku, jakości skanowania, ustawień korekcji i innych opcji.
Ostatnia aktualizacja: Ustawienie Canon Canoscan Lide 200
CanoScan LiDE 200
Intuicyjny skaner LiDE z czterema przyciskami EZ służącymi do kopiowania, skanowania, przesyłania materiałów pocztą e-mail i tworzenia plików PDF. Skaner pozwala na uzyskanie wysokiej jakości rozdzielczości 4800 dpi i 48-bitowej głębi koloru przy prędkości skanowania na poziomie około 14 sekund dla skanowanych dokumentów w formacie A4 i rozdzielczości 300 dpi.
Korzyści
- Niewielka, praktyczna konstrukcja
- Skanowanie w rozdzielczości 4800 x 4800 dpi i formacie A4
- Szybkie skanowanie w rozdzielczości 300 dpi i formacie A4
- Przyciski EZ pozwalające kopiować, skanować, przesyłać materiały pocztą e-mail i tworzyć dokumenty PDF
- Redukcja zabrudzeń i zarysowań
- Tryb automatycznego skanowania
- Połączenie za pośrednictwem pojedynczego kabla USB
Cechy szczegółowe
Przyjrzyj się dokładniej produktowi Canon CanoScan LiDE 200
Szczegółowe skanowanie
Wysokiej jakości skanowanie dokumentów i zdjęć w rozdzielczości 4800 x 4800 dpi. Skaner wykorzystuje 48-bitową wewnętrzną głębię kolorów, co pozwala na uzyskanie wysokiego poziomu szczegółowości, jak również dokładnego odwzorowania kolorów i najlepszych efektów.
Istnieje możliwość szybkiego skanowania w formacie A4 i rozdzielczości 300 dpi w ciągu około 14 sekund.
Praktyczna stylistyka
Niewielkie rozmiary skanera i dołączona do niego przypinana podstawka pozwala na skanowanie pod kątem, dzięki czemu urządzenie nie tylko świetnie wygląda, ale także zajmuje niewiele miejsca na biurku. Zastosowana w skanerze zaawansowana, podwójnie składana pokrywa sprawia, że możliwe jest skanowanie grubych dokumentów, a nawet książek.
Skaner jest wyposażony w cztery przyciski EZ, do których przypisane są najczęściej wykorzystywane funkcje, jakie mogą być potrzebne użytkownikowi. Za pomocą przycisków można kopiować, skanować, przesyłać materiały pocztą e-mail i tworzyć pliki PDF – aby wykonać każdą z tych funkcji, wystarczy nacisnąć przycisk
Skaner podłącza się za pomocą pojedynczego kabla USB, co ułatwia jego instalację i obsługę. Połączenie za pośrednictwem kabla USB oznacza także, że nie ma potrzeby wykorzystywania zasilacza do zasilania skanera.
Twórcze możliwości
Szeroka gama funkcji daje użytkownikom większe możliwości, między innymi dzięki trybowi automatycznego skanowania. Tryb automatycznie rozpoznaje typ skanowanego oryginału umieszczonego w skanerze, którym może być dokument lub zdjęcie, skanuje oryginał, a zeskanowany materiał zapisuje zgodnie z właściwymi ustawieniami. Korzystanie z trybu automatycznego skanowania jest cudownie prostym procesem, do którego rozpoczęcia wystarczy jedno kliknięcie.
Dla zdjęć jest także dostępna funkcja usuwania zabrudzeń i zarysowań, pozwalająca na poprawę i polepszenie obrazów. Funkcja ta automatycznie zmniejsza ilość zabrudzeń i zarysowań; pozwala także przywrócić wyblakły kolor starych zdjęć.
Oprogramowanie
Oprogramowanie dołączone do skanera obejmuje programy ArcSoft PhotoStudio i ScanGear. Oprogramowanie MP Navigator EX sprawia, że obsługa skanera i wykonywanie najbardziej złożonych operacji skanowania z komputera PC lub komputera typu Mac staje się proste.
Dane techniczne produktu
Więcej informacji o produkcie Canon CanoScan LiDE 200, jego cechach i możliwościach.
lub Ładowanie
Na karcie (Skanowanie z komputera) kliknij przycisk Skanowania dokumentu (Document Scan), aby wyświetlić okno dialogowe Ustawienia (Skanowania dokumentu) (Settings (Document Scan)).
W oknie dialogowym Ustawienia (Skanowania dokumentu) (Settings (Document Scan)) można wprowadzać zaawansowane ustawienia skanowania dla takich przedmiotów, jak dokumenty tekstowe.
- A: obszar Opcje skanowania
- B: obszar Zapisz ustawienia
- C: obszar Ustawienia aplikacji
Ważne
A: obszar Opcje skanowania
- Wybierz źródło (Select Source)
Służy do określania rodzaju przedmiotu do zeskanowania.
- Skanowanie dokumentów: Dokument (Document)
- Skanowanie czasopism: Czasopismo (Magazine)
- Tryb koloru (Color Mode)
- Umożliwia wybór trybu koloru, w jakim zostanie zeskanowany dany przedmiot.
- Rozmiar papieru (Paper Size)
Służy do określania rozmiaru skanowanego przedmiotu.
Po wybraniu opcji Niestandardowe (Custom) pojawi się ekran, na którym można określić rozmiar papieru. Wybierz jedno z ustawień opcji Jednostka (Unit), wprowadź odpowiednie wartości w polach Szerokość (Width) i Wysokość (Height), a następnie kliknij przycisk OK. 1/PL/SU/screens/su032. gif" alt="rysunek: Okno dialogowe Niestandardowe ustawienia rozmiaru"/>
Uwaga
Służy do określania rozdzielczości skanowanego przedmiotu.
Im wyższa rozdzielczość (wartość), tym więcej szczegółów na obrazie.
Aby wprowadzić poniższe ustawienia, kliknij przycisk (Plus).
Zaznacz to pole wyboru, aby wyostrzyć tekst w dokumencie lub czasopiśmie i zwiększyć czytelność.
Umożliwia ograniczenie intensywności efektu mory.
Materiały drukowane są wyświetlane w postaci zbioru bardzo małych kropek. Zjawisko mory polega na tym, że podczas skanowania takich zdjęć i obrazów pojawia się nierówna gradacja oraz występuje na obrazie wzór z pasków.
Powoduje redukowanie cienia na marginesie, który pojawia się między stronami przy skanowaniu otwartych broszur.
Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w części „Korekcja cienia marginesu” dotyczącej użytkowanego modelu, na stronie głównej dokumentu Podręcznik online.
Powoduje wykrywanie zeskanowanego tekstu i korygowanie jego nachylenia (w zakresie od -0, 1 do -10 i od +0, 1 do +10 stopni).
Z powodu braku możliwości prawidłowego rozpoznania tekstu w przypadku poniższych rodzajów dokumentów, jego właściwe skorygowanie może się nie udać.
Powoduje automatyczne obracanie obrazu w celu nadania mu właściwej orientacji, która jest wykrywana na podstawie orientacji tekstu zeskanowanego dokumentu.
Z powodu braku możliwości prawidłowego rozpoznania tekstu, w przypadku poniższych rodzajów ustawień lub dokumentów wykrycie orientacji może się nie udać.
W takim przypadku zaznacz pole wyboru Sprawdź wyniki skanowania i określ ustawienia zapisywania (Check scan results and specify save settings), a następnie obróć obraz w oknie dialogowym Zapisz ustawienia.
B: obszar Zapisz ustawienia
Wprowadź nazwę pliku, w którym ma zostać zapisany obraz. Przy zapisywaniu pliku do jego podanej nazwy dodawany jest przyrostek w postaci daty i czterech cyfr o formacie „_20XX0101_0001”.
Powoduje wyświetlenie folderu, w którym zapisywane są zeskanowane obrazy. Aby dodać folder, wybierz w menu rozwijanym polecenie Dodaj... (Add... ), a następnie w wyświetlonym oknie dialogowym Wybierz folder docelowy (Select Destination Folder) kliknij przycisk Dodaj (Add) i wskaż folder docelowy.
Oto domyślne foldery zapisu.
Windows 10/Windows 8. 1:
Folder Dokumenty (Documents)
Windows 7:
Folder Moje dokumenty (My Documents)
Wybór formatu danych, w którym będą zapisywane zeskanowane obrazy.
Do wyboru są ustawienia JPEG/Exif, TIFF, PNG, PDF i PDF (wielostronic. ) (PDF (Multiple Pages)).
Umożliwia wybór stopnia kompresji zapisywanych plików PDF.
Umożliwia wybór jakości obrazu w plikach JPEG.
Zaznacz to pole wyboru, aby przekonwertować tekst na obrazach w dane tekstowe i utworzyć plik PDF obsługujący wyszukiwanie według słów kluczowych.
Zaznaczenie tego pola wyboru powoduje utworzenie w folderze określonym w polu Zapisz w (Save in) podfolderu o nazwie odpowiadającej bieżącej dacie i zapisanie w nim zeskanowanych obrazów. Zostanie utworzony folder o nazwie w postaci „20XX_01_01” (rok_miesiąc_dzień).
Jeśli to pole wyboru nie będzie zaznaczone, pliki zostaną zapisane bezpośrednio w folderze określonym w polu Zapisz w (Save in).
Powoduje wyświetlanie po skanowaniu okna dialogowego Zapisz ustawienia.
C: obszar Ustawienia aplikacji
Zaznacz to pole wyboru, jeśli chcesz uwydatnić lub poprawić zeskanowane obrazy.
Aplikację możesz wybrać w menu rozwijanym.
Zaznacz to pole wyboru, jeśli chcesz używać zeskanowanych obrazów w obecnej postaci w aplikacji, która służy do przeglądania i porządkowania obrazów.
Zaznacz to pole wyboru, jeśli zeskanowane obrazy chcesz również zapisywać w folderze innym niż wskazany w obszarze Zapisz w (Save in).
Folder możesz wybrać w menu rozwijanym.
Zaznacz to pole wyboru, jeśli chcesz wysyłać wiadomości e-mail z zeskanowanymi obrazami w postaci załączników.
Klienta poczty e-mail, którego chcesz uruchamiać, możesz wskazać w menu rozwijanym.
Wybierz tę opcję, aby przekonwertować tekst z zeskanowanego obrazu na dane tekstowe.